Our website only contains limited information in English. Please see our English front page to find shortcuts and the menu to all our English content.

Last updated

Bestill grunnboksutskrift - andel i borettslag

En grunnboksutskrift gir deg en oversikt over hvem som er tinglyst eier og hvilke dokumenter som er tinglyst på borettslagsandelen.

Vil du se grunnboksutskriften for en borettslagsandel, kan du gjøre dette gratis i visningstjenesten Se eiendom.

Har du behov for en attestert utskrift tilsendt i posten, må du fylle ut skjemaet du finner på neste side. Det koster 240 kroner for hver utskrift.

Den bekreftede utskriften viser det aktive grunnboksbladet. Du kan også bestille en bekreftet historisk utskrift. En bestilt grunnboksutskrift blir ikke sendt på e-post.

Typer grunnboksutskrifter

Informasjon om borettslagsandelen

Du trenger borettslagets organisasjonsnummer og andelsnummeret til borettslagsandelen, for å kunne bestille en grunnboksutskrift. Dersom du har adressen, kan du søke på Se eiendom, for å finne riktig eiendomsbenevnelse.

Se eiendom lister opp alle registrerte andeler i borettslaget under fanen “Borettslagsandeler”. Her kan du se grunnboksutskriftene og hvilken adresse andelene er registrert med.

Gå til Se eiendom for å søke på adresse.

Vilkår

Kostnader

Prisen på bekreftede utskrifter er regulert i forskrift om gebyr for tinglysing m.m. § 5, hvor den fastsettes til 240 kroner per utskrift. Det beregnes ikke merverdiavgift for bekreftede utskrifter. Det beregnes heller ikke frakt.

Levering

Vi skriver ut grunnboksutskriften og sender den første arbeidsdag etter at bestillingen er mottatt. Kartverket sender alle utskrifter med Posten. Normal leveringstid er omlag en uke fra bestillingstidspunktet.

Angrefrist for attesterte utskrifter

Attesterte utskrifter går ikke under kategorien "Forbrukerkjøp", og det er dermed ikke noen angrefrist på disse produktene slik man vanligvis har for handel på nett. Skjema for angrefrist er derfor ikke tilgjengelig på sidene slik det normalt ville vært.

Reklamasjon

Det er anledning til å klage på mottatt utskrift. Du kan klage på utskriftens kvalitet eller feil ved levering som ikke skyldes at du har bestilt feil produkt.
En reklamasjon sendes til: kundesenter@kartverket.no
Husk å merke e-posten med ordrenummeret som er oppgitt på første side av utskriften.

Gå videre til bestillingsskjema

Share